עשה זאת בעצמך

עשה זאת בעצמך עבור ויקיפדיה: מדריך שלב אחר שלב ליצירה ועריכה של ערכים

בעידן הדיגיטלי של היום, האינטרנט הפך למקור למידע וידע. וכשמדובר במציאת מידע מהיר ואמין בנושא מסוים, ויקיפדיה היא האתר הראשון שעולה על הדעת. ויקיפדיה ידועה כאנציקלופדיה המקוונת הגדולה בעולם, והיא מקור מידע רב ערך עבור מיליוני אנשים ברחבי העולם. עם זאת, מה שאנשים רבים אינם מבינים הוא שמאגר הידע העצום הזה אינו רק רחוב חד-סטרי. זוהי פלטפורמה שיתופית שבה כל אחד יכול לתרום ולשתף את הידע שלו עם העולם. זה מתאפשר הודות לגישת ה-DIY שלה, שבה משתמשים יכולים ליצור ולערוך מאמרים במגוון נושאים. בפוסט בבלוג זה, נצלול לתוך העולם של עשה זאת בעצמך עבור ויקיפדיה ונספק לך מדריך שלב אחר שלב כיצד ליצור ולערוך ערכים באתר זה הנמצא בשימוש נרחב.

מה זה עשה זאת בעצמך עבור ויקיפדיה?

עשה זאת בעצמך, ראשי תיבות של "עשה זאת בעצמך", הוא מושג המעודד אנשים ליצור או לשפר משהו בעצמם במקום להסתמך על אנשי מקצוע. אבל איך המושג הזה משתלב בוויקיפדיה? ובכן, ויקיפדיה בנויה על הרעיון של תוכן שנוצר על ידי משתמשים, שבו הערכים שלה נוצרים ונערכים על ידי קהילה של מתנדבים מרחבי העולם. משמעות הדבר היא שכל מי שיש לו גישה לאינטרנט יכול לתרום לוויקיפדיה על ידי יצירה או עריכה של ערכים בנושאים שונים. לכן, אם יש לך עניין בנושא מסוים או שיש לך ידע שאתה רוצה לחלוק עם אחרים, עשה זאת בעצמך עבור ויקיפדיה היא הפלטפורמה המושלמת עבורך להציג את הכישורים והמומחיות שלך.

למה לתרום לוויקיפדיה?

אולי אתה תוהה, למה אתה צריך לקחת את הזמן כדי ליצור או לערוך ערכים בוויקיפדיה כאשר יש כבר מיליוני ערכים בנושאים שונים? התשובה פשוטה – תרומה לוויקיפדיה מגיעה עם שפע של יתרונות. ראשית, על ידי יצירה או עריכה של מאמרים, אתה מוסיף את הידע והמומחיות שלך לאנציקלופדיה המקוונת הגדולה בעולם. משמעות הדבר היא שאתה תורם תרומה חשובה לחברה על ידי שיתוף נקודת המבט הייחודית שלך על נושא. מלבד זאת, עריכה ויצירת ערכים מסייעים גם בשיפור איכות התוכן בוויקיפדיה, ומבטיחים שהמידע מדויק ועדכני. יתר על כן, זה מחדד את כישורי הכתיבה והמחקר שלך כשאתה שואף ליצור או לשפר מאמרים בנושא מסוים.

כיצד ליצור ערך בוויקיפדיה?

עכשיו שאתה יודע את המשמעות של תרומה לוויקיפדיה, בואו נסתכל איך אתה יכול ליצור ערך בפלטפורמה זו. התהליך כולל כמה צעדים פשוטים שכל מי שיש לו גישה לאינטרנט יכול לבצע.

1. צור חשבון משתמש

לפני שתוכל להתחיל ליצור או לערוך ערכים בוויקיפדיה, עליך ליצור חשבון משתמש. זה מאפשר לך להיות בעל זהות ייחודית באתר, וכל התרומות שלך יאוחסו בחזרה לחשבון שלך. כדי ליצור חשבון, לחץ על הקישור "צור חשבון" בפינה השמאלית העליונה של דף הבית של ויקיפדיה. כאן, תתבקש לבחור שם משתמש, סיסמה ולספק כתובת דוא"ל חוקית. לאחר שתשלים את תהליך ההרשמה, תקבל דוא"ל אישור להפעלת חשבונך.

2. לחקור את הנושא

השלב הבא הוא לאסוף מידע על הנושא שעליו ברצונך ליצור מאמר. זהו צעד חיוני מכיוון שערכי ויקיפדיה צפויים להיות נחקרים היטב ומגובים במקורות מהימנים. אתה יכול להתחיל את המחקר שלך באמצעות מקורות אמינים כגון ספרים, מאמרים אקדמיים ואתרי אינטרנט מכובדים. הקפד לרשום את הנקודות החשובות ולעקוב אחר המקורות שבהם אתה משתמש.

3. חפש מאמרים דומים

לפני שתתחיל ליצור מאמר, זה תמיד נוהג טוב לחפש אם יש מאמרים קיימים בנושא. זה יעזור לך להימנע מיצירת מאמרים כפולים וגם ייתן לך מושג על המידע הקיים בנושא. ניתן לעשות זאת באמצעות סרגל החיפוש בדף הבית של ויקיפדיה.

4. השתמש באשף המאמרים

אם אין ערכים קיימים בנושא, תוכל להשתמש באשף הערכים המסופק על ידי ויקיפדיה. זהו מדריך שלב אחר שלב שיוביל אותך בתהליך יצירת המאמר. כדי לגשת לאשף, לחץ על "צור ערך" בדף הבית של ויקיפדיה, והוא יעביר אותך לאשף הערכים.

5. כתוב את המאמר

כעת מגיע השלב המכריע – כתיבת המאמר. הפריסה והפורמט של ערך בוויקיפדיה שונים למדי מערך רגיל, לכן הקפד להכיר את מדריך הסגנון של ויקיפדיה. הקפד להשתמש בדקדוק ובאיות נכונים, והימנע מהוספת דעות או השקפות אישיות. זכור לצטט את המקורות שלך באמצעות הפניות אמינות ולוודא שהמאמר ניטרלי ולא מוטה.

6. שלח את המאמר לבדיקה

לאחר שתסיים לכתוב את המאמר, תוכל לשלוח אותו לבדיקה. זה מאפשר לעורכי ויקיפדיה מנוסים לבדוק את הערך שלך ולבצע את השינויים הדרושים. תוכל לעשות זאת על ידי לחיצה על כפתור "שלח לבדיקה" בתחתית דף אשף המאמרים.